lördag 25 oktober 2014

#dag76 - massa godis

och pop corn.
Fy.

Köpt en billig soffa på Blocket, kånkat med den, upp och ned i trappor - och det blevo den enda motionen idag.
Jag har bytt tavlan mot en guldspegel istället - fatta - hela rummet ser annorlunda ut, inbjudande att ligga och puffa i....men Bastian får fortfarande, om än en smula trängd, plats i vårt stora vardagsrum.


Wow.

Men så onyttigt jag spisat...2 ägg med reducerad gula, lite hallon och mango - sedan dags för den stora onyttigheten: Gott och blandat plus lite till blandat. Och en popcorn.
Till Pepsi Max.
2500kCal? Ja, för mycket i alla fall.
Känner mig helt uppsvälld, och undrar hur många dagars slit jag måste utstå för att gå ned denna syndiga helgs eskapader.
Sorgligt nog, så läggs det på omedelbart. Men går nedåt, not so much.
Orkar inte träna idag, imorgon får bli en träningsdag - men också en ärendesdag.

Vägde 71 igen vid invägning, upp ett halvt istället för viktminskning. Galet.
Men int slutar jag int.

Lycklig över soffan, ett fynd. Den är i bra skick, bra tyg och bra färg  - trött på min trasiga , övermjuka soffa som fallit i bitar sedan flera år och dolts illa under fult överdrag.
 Hade inte kunnat handla den utan stöd/hjälp, då jag är utfattig.
Tack till Lena, som är en hjältinna för vår familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar