torsdag 9 oktober 2014

#dag60 - 40 minuters hårt Bastianpass - efter frukost!

Svettas verkligen duktigt duktigt. 
Flåsar, utamanar - kämpar mot matthet, plötsliga infall att ge upp och allt som dyker upp på vägen.
Jag påminner er (....)om att jag är min egen PT. Passhållare. Cirkelledare. Instruktör.
Jag samlar kunskap och lyssnar på råd - men det är jag som tränar.
Och jag är min tränare.
Och Bastian, förstås

Bara jag. Och ibland, en och annan TVperson.
Att träna hemma, innebär den här speciella utmaningen.
Peppa sig själv, öka när man känner att man saktar av ..
Jag utmanar mig på Bastianpasset just nu att arbeta i intervaller - hela tiden.
Ett sätt att finna vila - men också ett sätt att öka förbränningen. Intervallträåning ska ju vara så bra,så bra.
Så här jobbar jag:
nivå 1/neutral 1 minut:
nivå 6 - 30 sekunder bara ben, 30 sekunder intensivt med armar
Jag gör detta i fem minuter: Sedan är det dags att öka motståndet:
Till motstånd 15 (näst tyngsta, ibland tar jag 14 ibland 16) 30 sekunder ben, 20 sekunder armar och ben så intensivt jag bara kan
Högmotstånd kör jag i fem minuter:
Sedan börjar jag om, minus 30 s på neutral, den kommer jag inte åter till.
Jag kör på, så i 40 minuter.
I ett pass som idag.
Det är bra kondition.
Det är bra för min benstryrka och armanvändandet är bra för kodisen - ja, och överkroppstyrka också faktiskt.

Ibland är det svårt - jag hade träningsvila igår - men idag exempelvis, bör jag träna styrka igen.
Att orka igen.
Nu ska jag dricka massor.

I Övrigt: 
Patrick Modiano (Fra) vinner Nobels Litteraturpris i år! Äntligen!Minneskonst...
Har min son flyttat hemifrån, sedan en vecka, och jag har nu tvättat allt jag hittade i hans rum till honom. Jag var inte tvungen, men gjorde det. Får se om det hinner torka här i lägnheten innan hans bärhjälp och han kommer imorgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar