fredag 3 oktober 2014

#dag54 Härligt 40minuterpass på Bastian till "Frances"

Jag kör, så hårt jag kan, så svetten flödar rikt.
Ser just nu "Frances" till träningen, med underbara Jessica Lange som porträttlik Frances Farmer.
Favoritfilm från min barndom, om att trycka ner och förkrympa starka unika personligheter, intelligens, humor, det vilda. Särskilt på grund av att personen är kvinna, vacker och ska in i Hollywoods mall.
Oj vad jag tränade.

 
I övrigt:
Lyssnat på Löfvens regeringspresentation idag. Känns pepp

Har vilat, ätit.
Idag har Stefan Löfven (alltså) presenterat sin regering - den känns starkt och bra. Jag känner mig nöjd - förutom att (v) gott hade kunnat få plats.

Är glad att Margot tar den tunga platsen, Morgan Johansson är ju kompis med min arbetsplats på många sätt - ska bli spännande med Alica Bah Kuhnke! Hon möts redan med förakt, även på min facebooksida - där det mumlas om "PK-val" - vad åsyftas? Jo jag förstår, hon har mörk hudfärg...Idioti.
Spännande. Fridolin som utbildningminister...osv. Lyssnade på Löfvens presentation. Jag känner, vad skönt.
 Vad skönt att det inte är Reinfeldt som står där -igen. Nu hoppas jag. Fast jag hade hoppats på starkare tag. Spännande. Go Lövet.

  • Stefan Löfven (S) - statsminister
  • Åsa Romson (MP) - klimat- och miljöminister samt vice statsminister
  • Margot Wallström (S) -utrikesminister
  • Morgan Johansson (S) - justitieminister
  • Anders Ygeman (S) - inrikesminister
  • Isabella Lövin (MP) - biståndsminister
  • Peter Hultqvist (S) - försvarsminister
  • Annika Strandhäll (i dag ordförande i fackförbundet Vision) - socialförsäkringsminister
  • Gabriel Wikström (S) - folkhälsa-, sjukvård- och idrottsminister
  • Åsa Regnér (tidigare bland annat generalsekreterare för RFSU) - barn, äldre- och jämställdhetsminister
  • Kristina Persson (S) - strategi och framtidsfrågor samt nordiskt samarbete
  • Magdalena Andersson (S) - finansminister
  • Per Bolund (MP) - finansmarknads- och konsumentminister
  • Ardalan Shekarabi (S) - civilminister
  • Gustav Fridolin (MP) - utbildningsminister
  • Aida Hadzialic (S) - gymnasie- och kunskapslyftsminister
  • Helene Hellmark Knutsson (S) - högre utbildning- och forskningsminister
  • Ibarahim Baylan (S) - energiminister
  • Mikael Damberg (S) - närings- och innovationsminister
  • Mehmet Kaplan (MP) - bostads- och stadsutvecklingsminister
  • Anna Johansson (S) - infrastrukturminister
  • Sven-Erik Bucht (S) - landsbygdsminister
  • Alice Bah Kuhnke (MP) (generaldirektör för Ungdomsstyrelsen) - kultur- och demokratiminister
  • Ylva Johansson (S) - arbetsmarknadsminister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar