lördag 18 oktober 2014

#dag69 - 10 minuter Bastian för styrketräningsdax!

Yeah!
10 minuters Bastian, sedan ett ordentligt styrkepass, med mycket armar, axlar, rumprump och ben - maaage såklart.
Tränade i en dryg timme, så tillsammans med min powerwalk i morse - har jag tränat i två å en halv timme. Då. Ju.
Ätit:
Mango/hallon och en skvätt youghurt.
1 banan.

Men det är lördag - så idag: lördags gooodiiiss! dwet är okej nbär dagen mest bestått av träning.
vem vet, kanske på Bastian igen innan läggdags...


Tänker på detta ibland, det är Lördag. Förut, när en drack på helgerna - så var en en smula seg, ibland rent bakis.
Jag är aldrig bakis mer.
Jag är ju nykterist!
Tänker inte ofta på det, och har blott gjort två sociala undantag, på tre månder: Tre glas vin vid en inflyttningsfest, då jag mest drack vatten - och två öl med en arbetskompis, alltså vid två skilda tillfällen. Och väldigt moderat.
Undantaget dessa, har jag slutat festlighetsdricka och allt annat dricka, sedan den...17/7.
Hur många dagar är det? Jag kan konstatera att det är tre månader och en dag sedan jag blevo en helt vit person.
Helg som vardag, frisk och obakis. Nu när min elaka huvudvärk gett med sig, känner jag mig frisk...orkar träna! 
Känns überskönt för kroppen!

FotbollsVM var en härlig, härlig resa, men då gick jag också upp fyra kilo, som är supersvåra att förlor gen - ja, det på en redan tung kropp.
Varför?
Folköl, snacks, soffsittande.

Att skaffa Bastian the Crosstrainer var en geniddrag från min sida.
Alkholstopp, vid sida av fastfoodstopp, sockerstopp i viss mån etc etc plus min träning= succé:
9 kilo borta.
Men sockerstoppet bryter jag en gång i veckan, och bara då: lördagsgodizzz!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar