måndag 22 september 2014

#dag43 - Bastian igen - 40 minuter sammanlagt idag iden - till "Shame"

Då jag nu sett hela "De sju samurajerna", krävdes ny kulturupplevelse till Bastians monotona swishande (no more knarr).
Det bidde "Shame" i regi av Steve McQueen med Michael Fassbender i huvudrollen - en film som gick på SV2 häromdagen, som jag haft på min hårddisk ett tag.
Sexmissbruk, massor av naket - ångest och obehag. Och hälsoresa!
Fördelarna med hemmaträning är många!
Här skulle jag ha haft en gif på Fassbenders nakna genitalier, men så kom jag på att taget ur sitt sammanhang blir det bara voyeristiskt kladd. Det är mycket genitalier, på Fassbender s a s. 

Och har jag någon gång nämnt - så skönt det är? Inte sex, menar jag i detta sammanhang - utan motion och att svettas och att kroppen darrar av förtjusning när man är klar? Oj, det låter nästan som sex. En ren slump.
Jämföra med sex?  När jag nu verkligen börjat komma igång, fått upp min kondis och allt är lite , lite lättare..är det en high som infinner sig en bit in i passet - och efteråt - aaahhhh!
Det är så skönt när jag är klar. Träningen i sig. Inte hemmavarandet.

43 dagar av träning och nytt liv, hörni. Det känns fantastiskt att jag håller hälsoresan vid liv så här länge utan avbrott.
Med min ämnesomsättningstur, skulle jag på en en sekund gå upp 8 kg i vikt, de som jag gått ned. Bara genom att pausa.
Så här blir ingen paus.
Jag är så glad över mina 8 kg, men oj vad långt jag har kvar.

Byxorna jag köpt till jättemagen, börjar bli för stora. Det känns skönt.
8 kilo är många kilo om man plockar bort dom från mestadels magen.


Men nu längtar jag ut i naturen, ta en långpromenad i Bokskogen till exempel. Men nu kommer det sk ruskvädret. Och jag är bil och busskortslös.



I övrigt: 
Utställning på Fredag, S:T Johannes! Jag är peppad och jobbar för att få ihop infolappar och så utan fungerande färgskrivare - suck.
På Söndag har vi skaparverkstad och bokstund på Garaget, Malmö. Förbereder för detta också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar