torsdag 11 september 2014

#dag32-tunga dagar nu

Det är mycket för den mentala hälsan, när närstående inte mår bra.
Min arbetsplats ska gå in och hjälpa mig med Bastian! Känns jättebra, hälsoresan oerhört viktigt för mig.
Möten, krishantering, myndihetshantering, nya möten, trötthet.

Åt en megamiddag, kunde inte hålla mig från att äta 250g rostbiff/kött med lite potatissallad. Mår lite kasst efter detta lass, faktiskt.

1000kCal, kanske om man tar i. I övrigt, 400 kCal. Det är ändå ingen katastrof.
Imorgon mer möten-ska verkligen föröska styrketräna.
men jag och dottern har en elak förkylning.

Promenerat till och från stadshuset för förtidsröstning idag! Det är viktiga steg, båda barnen förstagångsväljare, jag hängde med båda varven - röstade själv.
För hela landet, trygghet, omtanke, värme, tolerans, stabilitet, välfärden, de små -alla oss.

Här en valfilm som jag anser slår alla årets.
Roy Andersson sammanfattar i bild 1991, ett hårt , girigt samhälle. Och ja, så har det blivit.
Röstade med hela hjärtat, och hela hjärnan och hela själen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar