söndag 14 september 2014

#dag35-Svart dag för Sverige

Valresultatet vrålar hånfullt skit åt min tomma, djupt sårade själ. Regeringsskifte -ja.Bra.
(sd) på ca 13 %.
Orkar inte mer.

Åt hjort och havskräftssoppa till middag på lyxiga hotellet. Inte så gott, mumsade bröd istället.Lyxigt och för mig ovanlig kost att äta tvårätters middag.
Avslutade med två praliner vi fått på rummet. Alla stirrade i sina telefoner efter valresultat, jag med.
Trevligt ändå.

Vi , ett gäng från Fryshuset, krachade Miljöpartiets valvaka här i Ystad. Dyster, dyster stämning.

Stefan Löfven, ny stadsminister.
Men vinnar?
Inte vårt land.

Drack inget vin, det sparade jag för något att fira. Kan inte fira någonting, rasisterna kraftfulla och målmedvetna. Inget biter.

Jag gråter i hela hjärtat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar