söndag 2 november 2014

#dag84 - Fin dag, uppe tidigt - det blir promenad!

promenad och träning - innan jobbet , that is.

Gjorde en vägning i morse också, och enligt den vågen (ja, man ska ju inte väga sig varje dag jag vet, men kände mig manad) så var jag i alla fall nere på 68,7kg idag.

Har tagit på en tröja jag inte kunnat ha på evigheter, och trots att den spänner lite, är magen inte längre så gigantisch. Argentina, står det. Det var mitt landslag, det. Länge. Men så kom den tyska fotbollen och svepte med mig i kärlek.
Ja, det var faktiskt åttondelen 2006 VM, mot Sverige som gjorde att det. Där och då.
Älskade Sverige, men ojoj, unga (även då) unga underbart offensiva Tyskland.
Depp, depp för Sveriges utträde (?) men med wowfaktor och ny...kärlek. Lellebastian, lillelahmm, lelleklose, lellepodolski (denne match kung) , lelleMerthesacker(eller långe) var med också, som små, unga men fantastiska sparvar!
https://www.youtube.com/watch?v=HcF-W_wU2zs

Men idag sportar jag och sportar min Argentinatröja.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar