söndag 9 september 2012

Tränat till film!

När man som jag, gärna ser mycket film och Tv och dyligt, sjukskriven som jag är - kan det vara en god idé att röra sig lite samtidigt. Till ganska mossiga "Mirror mirror" (Snövit), lyfte jag hantlar axel/triceps, gjorde djupa benböj (lår/rumpa) rumphävningar (ja) samt magträning , vanliga situps/sneda.
Fast, filmen var riktigt dum. Fast så ju faktiskt lyder sagan. Ung och vacker(och vackert är helt likställt med barnslig ungdom) är godhet, ålder och kåta vuxna kvinnor är ondska. Äldre kung är vis och mäktig, äldre drottning är alla häxors moder. Visuellt skojig. Snow får också vara , såsom det brukar i moderna filmer - actionhjältinna här och där. Hade jag haft en midjevridare som Julia Roberts i filmen, hade jag kunnat låtsas vara smal genom klassisk kvinnotortyr? Så är det bara äldre fula personer som behöver göra i åldershetsens saga nummer ett. Fortfarande så cementerat i vår kultur. Ungdom är det enda värt att ha.
En vis, mogen kvinna, med styrka och skönhet?
Det är jag det. Snart. Fast sund;)
Ska se gamla DIsneyvarianten nu. Läskigare skog får man leta efter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar