måndag 17 september 2012

Dag 8 - Styrkepass!

Formrapport: Jag har nu nyss avslutat ett 45minuters träningspass (IFORM)och låt mig säga så här: Sist då jag använde detta program, för ett drygt år sedan - var jag stark, tog i extra och lade på extra vikt i övningarna. Nu klarade jag inte ens av att göra flera av övningarna. Nästan 75 kg på de arma benen och armarna ojoj-. Kroppsvikten är mer än nog för styrka just nu. Och det värsta av allt: Stretchingen (yoga to be) var horribel. Osmidig? Jo, men om det bara vore det. Magen och valkarna är ivägen för det mesta jag gör. Alla ni som aldrig upplevt att vara så här stor och otymplig, ni förstår inte hur oerhört svårt det är att ha kroppen bokstavligt talat i vägen hela tiden. Jag är mycket glad att jag gör detta ensam, för det är pinsamt hur flodhästlik man blivit. Och jag blir alltid frustrerad då jag inte klarar träning. Men flåsat och kämpat och lyft har jag gjort, hela kroppen i 45 minuter.

Rapporten: Duktig. Osmidig. Fet. 
Nu bockar jag åtminstone av dagens träning. 200kCal ca har man bränt i alla fall. Pust. Det är så förbannat hårt i början. Må jag orka, må jag orka.

Saknar dig Filip.

2 kommentarer:

  1. Det är inte rimligt att jämföra hur du kände när du tränade nu och hur du tränade när du var i form, totalt destruktiv jämförelse. Att du har tränat ett sådant hårt program är beundransvärt. Punkt slut. Och kul ska det bli när du känner av resultatet! Det är kwwwwwl

    KASTRID

    SvaraRadera
  2. Punkt slut! Yey! Ja jag var duktig det var jag :D

    SvaraRadera