fredag 14 september 2012

Dag 5 - Invägning 73 kg

Ja, jag vet .  73 kg. Det sa jag var min startvikt. så OM det var så, har jag inte rört mig alls på vågen, menjag har bestämt att tro att jag gått ner från 74, ett kg ca. Varför vill jag tro det? Ja, man vill ju tro att allt hårt arbete och kost ger resultat. Det kommer det i alla fall att göra.
Det är vårdcentralen Eden jag väger mig på, det står en våg i en korridor utanför provtagningsrummet. Där ämnar jag nu väga mig, samma tid, samma mängd kläder ca en gång i veckan.
Ja, jag är tung.
Men min pojkvän har skrivit att han dels är på väg hem till mig (oss tycker jag) och dels att han gått upp en massa kilo. Han har fått en , förvisso minimal, övervikt. Men då kan vi vara duktiga båda två!

Vanligtvis brukar vi dricka vin, äta buffé tills vi storknar och klämma i oss solrosfrön och godis, kakor och glass. Nu ska vi vara nyttiga tillsammans. Eller hur Filip?
(läser någon den här bloggen?)
Ska nog gå och köpa fruktsallad och servera det med något lätt, ej glass. Sötningsmedels sötat keso månne?Det kan vi äta efter nyttig middag med lax och spenat.
Här står Naturmannen och favoriten Martin Emtenäs med en präktig fisk

Och nedan - FRUKTSALLAD MUMS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar