torsdag 27 september 2012

DAg 18 - hela sverige bakar...vafan

"Hela Sverige bakar" Ett horribelt matporrprogram -denna gång alltså med bakverk. Jag har sett det med dreglande mungipor. Och jag får inte äta det underbara...mmmm, smör, socker och grädde. Bär. Fluff. Lent. Smask!
Försöker nöja mig med att titta på det hela, men kanske borde sluta för att undvika onödig tortyr.
Ack, jag minns en ungdom då jag kunde äta precis vad som helst utan att öka ett gram i vikt.
Nu är det annorlunda minsann. Vafan.
när jag bestämmer mig för att få en dags sött och fett, ska det bli bakverk.
Men den dagen har inte kommit. JAg fortsätter med strikt kosthållning. Men allt skriveri och frossande i sådana här bilder, fick mig att kasta mig över mitt lite patetiska alternativ - en Baaaar!

Men tänk, prinsesstårta...
 Gottogott
Ska nog försöka baka på sötningsmedel. Har svårt att tro att det kan bli gott, jämfört med de äkta varorna.

Nå, slutfrossat för ögonen. Jag ska hålla mig. Men vill man göra mig glad på frossar-dagen - en tårta, helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Jamen varför skulle jag skriva detta inlägget? Jo. för att jag genast gick in i köket och blancdade till en muffinssmet med kakao och hallon, bakat på mindre smör . men vetemjölet i sig är ju sättekaloririkt. Men nu luktar det gott i köket. För se om de är ätbara...postar en bild sen

    SvaraRadera