onsdag 2 november 2016

Rehabträning dag 7: Promenadoch trappor efter läkabesök PLUS: Matdagbok

Läkarbesök på morgonen, för titt på såren och sjukskrivningsformaliteter och smärtindringstabletter ( milda).

 De två såren , som de inte bryt sig om att plåstra om eller ens försluta (!?) hade gått upp lite och varade en smula. Inte bra.
Fick nu behandling av dessa samt förband så de sliper nöta och bli irriterade. Jag blev sjukskriven i två veckor, dvs denna och nästa därefter också.

 Jag ska vara i toppform och helläkt vid tillbakagång till arbete! ¨

Drack the, sedan begav jag mig i controltop lindad kring magen, på en timmes promenad!
Jag har hittat det snällaste steget, då är det bara at gå. Idag blev en röd om nos och kind, pga vind och ganska kylig Novemberluft. Vackert i parken, vill fortfarande bo kvar...
Fast besluten o att gå ned till målvikt, och vara stark och läkt inom kort.

 Min rumsbo flyttar ut nu i veckan, så var den perioden i livet slut. Intressant har det varit.

 Måltid efter rehabträningspasset: Yoghurt, light naturell med en liten Sharonfrukt ( Kaki, i Tyskland) och en liten banan: ca 250 kCal
Ett foto publicerat av Anna Katarina Dedorson (@fusionistagrams)
Sökt bostad i soffan hela dagen.

 Middag: Kycklingfilé och ångkokta grönsaker ( Broccoli, bryselkål, morötter, blomkål) lite keso och smulat lightfeta 9% - lite pumpakärnor på det.
Delade maten med rumsbo. 350- 400 kCal månne.
Ett foto publicerat av Anna Katarina Dedorson (@fusionistagrams)
Men hela dagen, så sugen på rejäl köttbit, bearnaisesås, potatisgratäng och sallad med avocado . Hehehe.
 Min lilla ångkokta måltid inte riktigt det nä.
En pizza......
I sinom tid, i sinom tid


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar