tisdag 15 november 2016

DAG 1 - Inför målvikt till Jul! Hemma-danspass samt styrketräning på skolan!

Räknar nya slags dagar.
Anser mig så återställd att jag inte längre räknar träningen som rehabträning - även om jag kommer att träna magen lugnt och inte lyfta tungt eller med magmuskulatgur ( barn , sneda lyft etc med vikter).

Jag kan springa igen, hoppa even, fast inte så mycket.
Idag var jag dessutom tillbaka på min skola, med mina elever ! Kramkalas och underbart! På morgonen tog jag och motionerade i hemmet denna mycket regniga dag. Letade upp random pass på youtube, något dansant cardio - Hittade och körde denna:
Lite fånig, men whatevsss :)
Jag fick upp en bra puls och var duktigt svettig och genomkörd efteråt.
Minns ju nu, kroppen gillat att använda hela kroppen, det är jobbigt att veva med armarna medan en studsar hit och dit! Did it!
Efter jag jobbat klart hade jag två timmars väntan innan min själahälsosamma körövning började.
Då passade jag på att köra ett fullt styrkepass i klassrummet på dynor!
 Lounges runt runt i rummet, tricepsdip mot stol: 10rep 4 set ( lounges räknade jag inte men bra många var det per ben)
Lade till armar på lounges, för max effektt.Djupt och fint.
Armhävningar, plankan!
Rumplyft mot bänk!(upphöjda) Milda magövningar. all in all: 45v minuters bra styrketräning
 - WHO needs a gym? Inte jag.
Tvätt tvätt , innan kören.
 Jo stretchade också duktigt.
 Mycket bra dag, mycket bra motion!

 Mat: frukost - en banan och lite buttermilch 150kCal 2 plommon.
 Mellis: 1/2 banan, tre (mini) salamiskivor 1/3 ostskiva, clementin 1 1/2 2 små vita bröd (....)med paprika och gurka ( inget smör etc) 300kCal
 Hemma: Ett paket med hänchensnacks - kyckling 250kCal med lite zeroläskeblask ( förlåt hälsan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar