onsdag 23 november 2016

Dag 9 mot mål: Lång Powerwalk till jobbet!

Testade gå hela sträckan idag för första gången, i soligt och mycket milt Novemberväder.
Det var en alldeles rimlig promenad!
Ett foto publicerat av Anna Katarina Dedorson (@fusionistagrams)
En detalj som roar mig i Berlin är: Det är liksom så lätt att hitta.
Det är raka spåret hit eller dit.
Svängde EN gång på hela promenaden - på 1 timme och 25 minuter, det var alldeles bredvid mig.
Annars bara att gå längs en och samma väg, som ibland bytte namn, gjorde en mild böj ( som runt Tiergarten) men annars så: Traska på.

Jag gick raskt och resolut. Morgonpasset i öronen, lätt steg i solen.
Nyfiket och betraktande, på samma gång.
Nya promenadvägar är trevligt.

När en går samma infinner sig ett meditativt igenkännande och en noterar skiftningar och förändringar.
Även det rasande mysigt.

Ny vy...Tiergarten
Ett foto publicerat av Anna Katarina Dedorson (@fusionistagrams)
Lunch bestod efter städning på fastande mage ( städning av bokhyllor jag ska sälja )
2 bananer. Jamen, jag vet. Men 2 bananisar. 220 kCal
3 gelegodisar på jobbet 15 kCal :D
Middag: Kokta grönsaker ( Brysselkål, blomkål, morötter, brocolli) och kyckling 250 - 350 kCal

Nu ska jag kanske träna armmusklerna. Eller så bara badar jag. Har en massiv dag imorgon.

Jag hoppas på någorlunda sömn, hur ska jag annars orka allt viktigt imorgon?

Julbasar i kyrkan /skolan i helgen.
Jag ska sjunga i Luciakören,
Eller flytta.
Eller både och om jag är otroligt lyckligt lottad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar