onsdag 23 november 2016

Dag 8 /igår/- Styrketräning i klassenzimmer som brukligt på Tisdagar!GLÖGG!

Hejsan hoppsan faleralla laa!

Jo sömnlösheten håller på att paja för mig, mycket. Tisdagen var med grus i ögonen och huvudvärk och seghet: Sov blott två timmar....
Läkare har konsultats, kanske jag får sömnmedicin för denna period nu?

Jag åt:
En proteinbar - frukost 215 kCal
Lunch: 2 knäckemackor utan smör och med kalkonskinka (1.5% fett) en mandarin 200 kCal

STYRKETRÄNAT - NEDERKROPP MEST!
 40 minuer styrketräning i Klassrummet, min nya tradition innan Luciaövningar tar vid!
Lounges runt och runt, tricepsdips, Squats och vadhävningar, rumplyft med knip , plankan och situps, sneda, raka, nedre magmuskellyft.
Milt, väldigt svag i magmuskulaturen än så länge.
Allt mellan 10 - 20 reps ggr 4 eller mer ( mer rumplyft)
Förbannat god träning, känner jag.
Allt n'stan allt jag vill i detta stadie går att göra med kroppsegen vikt!

Bra stretching efteråt, så jag kan gå idag!Också väldigt skönt.

Så sjöng vi Luciasånger och band Luciakransar av boxbom - så fint så fint, fast så trött så trött.

Drack sedan en liten kopp alkoholfri, men jäääättesöt och god GLÖGG med 2små pepparkakor!
Kalorier det med, men inte enormt många: En pepparkaka ca 5 gram = 25 kCal. Jag tog 2= 50 kcal.
En kopp alkoholfri glögg ca 40 så: Tada ca 90 - 100 kCal bara!Just ja, några russin och mandel så 110 då)
Trodde det var mer, nåja, tack Wellness och internätet som har svar för alla oss viktresenärer att rkna och kolla.

JAg vet, det kan verka destruktivt, men det är det inte ett dugg: Det fungerar och en kan välja BRA kalorier, SMARTA kalorier . Men om en ska gå ner i vikt/deffa - så måste en minska på intag vs utförsel av denna energi.

Proteinbar vid hemkomst 215 kCal ( 430 +200+110) TOTAL: 740

Oj ganska lite.

Idag är det Onsdag, dag 9 således.
Jag fortsätter min resa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar