lördag 20 december 2014

#dag132BERLIN - Vilodag, godisdag och invägning!

Det fanns en våg i badrummet! Jag väger på den 63,5 kilo, typ. Ska väga mig på morgonen imrogon.
men jag svullar godis idag, kan inte hålla mig.
Bakisseg.
Det blev en helt galen utenatt inatt, vi barade omkring till klockan var sex, eller klockan var runt sex när jag kom hem.




Underbart, vi var ett gäng från Sverige. Rörde oss från Prentzlauerberg, mot Kreutzberg och runt och in och ut i olika ställen.
Det blev till och med danstillfälle!

Idag födelsedagsmiddag med Chris i kollektivet, som har stått i köket hela dagen och förberett mat, bakat etc. Jag har köpt ett ljus till honom och badsalt :D

Oj, nu har jag ätit, herrejäklar vad jag är mätt. Rena rama kalorifesten! Vegansk tysk julmat, godast var rödkålen. Jag ska fråga vad maten hette imorgon.

Ångrar godiset, det var asäckligt. Smågodis som i Sverige, det kan inte tyskarna.
Men jag åt ju också ett paket tyska julkakor. Väfän.
Har väl gått upp 3 kilo  - idag!

Tänk om en skulle bo här. Hyra ut sin lägenhet i Malmö. Vara här .....lära mig tyska ordentligt, arbeta.
Eller, skulle jag då sakna allt bekvämt och bra i Sverige?
Berlin är häftigt, Och en annan värld, men ändå så bekant.
Känner mig alltid, som idag  - hemma här.
Jag gillar flytten, jag kommer att ha det fint här resten av vistelsen.

Istället för utgång inatt igen, ska jag bara lägga mig och sova, ååå sova heeeela natten i min loftsäng.
Imorgon, motion och nya tag.
Kanske jag pluggar sångtexter, kanske går jag till ...till...Potzdamplatz och spanar in HÅÅÅBITTTTTfilmens sista del! Jaaaa!

Vädret har ju varit idelt milt och regnigt heeela veckan, kanske skulle det spricka upp imorgon.

Zumorgen, alles.
Scböne abend!

/De - Anna Dee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar