onsdag 17 december 2014

#dag129BERLIN- TRE timmars promenad, uppdelat på tre tillfällen, samt bra trappträning i Schillerpark

!! Det har sannerligen promenerats idag!!

Vaknade hyfsat tidigt och kände märkligt nog av det enda glaset röda vin -vafalls!?
Men satte på mig promenadkostym, dvs craftbrallor, huvtröja, lager och mina nya secondhandskor, som jag fått lite skavsår av.

Parkträning, Berlin. Alltså...Schillerpark....det går inte överhuvudtaget att jämför med Malmöparkerna, någonstans.
Vanskött. Trist. Övervuxet. Och väldans Berlinigt. Och jag kan inte låta bli att inte gilla läget.
Ett monument, finnes till hands!


Och graffiti!

Och trappor att rusa upp och ned i!Med Pollockkonst på!

Så det gjorde jag.
Inga motionärer förutom två män, som försökte springa och såg ut som de höll på att avlida i nästa steg.

Grått väder, men driven Motionista!

 Nöjd med trappträning tog jag en rejäl runda, köpte mina nödvändigheter
Shampoo & tvål.
En gigantisk tomtemugg att dricka välling i!

Tittade på skor, men nä.
Pallar inte köpa, redan nu -för tidigt in i resan känns det som.

Nästan två timmar var jag i rörelse, och när jag kom hem var det bara dusch
-sedan gick jag och Robban ut på långpromenad. Så där bara. I regngrått, snålblåsigt Wedding.
Gick på Galleri! Såg KUNST!
Ja!
Handlade brysselkål, nötter, keso, ekoknäcke med frön och ost, morötter. Idel nyttigheter.
Minus en cocacoal zero jag också inhandlade.
Åt nögra nötter, två skivor knäcke.

I skrivandets stund doftar det ljuvligt av linssoppa, som jag faktiskt hjälpt till med att anrätta. Men det är min kompis som är kocken, på rikt. Jag hackade lite, blott.
Han, han trollar med vitlös och örter, metod och komposition - Kreativ mat!
Jag , tycker det är alldeles underbart.
Nyttigt, finfint.
400 kCal so far idag, typ.
Med soppan, som är ärkenyttig men med en del olja i, gissar jag på 400 till.
Vegansoppa.

Ah, Berlin.
Får gärna fjäska lite med vädret, tycker jag.
Lite klar Himmel über Berlin, inte att förkasta.
Eller, varför inte som i Stockholm -en liten snöflinga eller så?

Är det en sol långt däruppe?
Men...VOFFO är mitt fotoformat sisåhär?

Träningsvärk har jag, imorgon är det dags för att träffa nya hyresvärden, eller han jag ska hyra rum av. Bo, kommer jag att göra med Meikeeee! Fem år sedna sist ! Yey!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar