söndag 7 december 2014

#dag118 - Kalas och karaokekväll - nyktert och i balans

Denna lördag har jag fesxtat loss, men håller på hälsoresedieten.
Mat: 160 kCal välling.
30 -årsfest  - nykter fest på nykter mötesplats.
Två små skålar med köttfärsås m bönor, inget ris, sallad. Ingen aning om vad som var i - men 400 kCal. Pytteskiva Focaccia, miniminiskiva tårta 100kCal.
15 st smågodisar, mest gelegodis 300
2 cola light på karaokekrogen..nada kCal.
1 kopp välling vid hemkomst (hungrig!) 160 kCal
1100 kCal?
Typ.

Känner mig stor fortfarande när jag står bredvid mina små smala kompisar.
Men sjöng en massa i alla fall, första ggn spinykter. Docent död. Prince, Eurythmics, Peggy Lee
Och såklart, den överbästa Bohemian Rapsodhy (stavning?) . Med Kari(kamera)n, Cilla och Elli.
Inte illa. Men kolla, vad kraftig jag ännu är. Dubbelhaka och allt!
Och de där kläderna ska jag aldrig mer ha i kombo!!
Blusen för stor, Synd.
Allt jag har nu är liksom för stort.
Men är inte tillräckligt långt på viktresan för att våga (ha råd) att köpa nya kläder.

Märklig känsla, när kläderna blir för stora, men många av mina smalkläder ännu är för små.
Bara att uthärda, träna och jobba imorgon, och tror jag. Äta mitt godis, eller jag åt ju idag?
Kanske jag borde låta bli? Men jag åt inte min vanliga dos:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar