lördag 21 maj 2016

#DAG5 - Min inte friska mage skrämmer livet ur mig och gör förbannat ont

Här är en nyttig och tänker på allt. Klappar om sin kropp och ger den allt den vill ha.
Så börjar min magsäck krampa, vråla, tynga och ömma. Smärtan är så enorm, kan inet stå, gå, ligga, sitta. Känns som knivhugg och mer. Det började utan någon som helst förvarning , från noll till hundra igår kväll vid 23tiden. Intensivt.

Jag trodde detta var över, för länge sedan - men det kommer tillbaka ibland. Och det kommer ordentligt.

Jag tar två värktabletter - alvedon, och hoppas att det som det brukat på sista 8 månaderna - ge sig med det.

Inatt gjorde det inte det i natt. Det bara fortsatte. Var fjärde time tog jag mer alvedon. Den sista timmen innan jag fick ta en ny  - ett olidligt helvete. På morgonen bad jag en kompis om hjälp att ta mig till sjukhuset.
Hon sa att hon skulle komma, men dök inte upp.
Jag låg i en hög och kved och pep.
Så hade det gått fyra timmar igen, jag tog två tuggor på en banan och en alvedon. ÄNTLIGEN släppte det.

Känns inte bra, inte bra alls.

MEN så här har jag nu ätit , efter katastrofnatten:

Frukost/lunch:
Light naturell youghurt och persika, resten av bananen - samt en 500 g Buttermilch ( det närmaste en kan koa fil i det här landet  ett himla lask , dock)
600 kCal
Dricker onyttigt, men kalorilös Eistee zero.


Ja, en liter jordgubbar so snacks - 500 g - 200 kCal

Middag:
Laxsallad, en rejäl för att fira lördag, ja. Lax, keso, mixedsallad, 1 tomat, parmasonost, gurka - en hel avocado. Ingen sås bara pressad citron, salt peppar.
Svingott.
Hoppas magen inte ballar ur igen,
1400kCal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar