tisdag 24 maj 2016

DAG8 - Vecka numero dos!

Blir matdagbok igen idag.

Frukost: 1/2 Banan, mininaturell youghurt, 1/2 sharonfrukt, 1 liten nektarin (200kCal)

Lunch: /Åt skollunch med skolbarnen idag/ Sås med fläskkött i mindre mängd. Inte oljig, blaskig men söt sås. Två små portioner, inget ris. ingen aning. Vi kan säga 400 kCal , inte mer. Blask. Blä.

Mellanmål: Min lilla salladsskål av Feldtsallad, tomatskivor, lite ost och en halv stor skinkbit och en msk avokado -150kCal

Middag: Laxsallad, med två ägg och två små rader fetaost. /tomat, salladsmix) 550 kCal

=1300 kCal

Nu har jag fullföljt en vecka, och kickstartar med att även undvika alkohol och tillsatt socker i alla former, inget ris, pasta, potatis, bara lite knäckebröd - inget annat bröd.
Räknar alltså inte alls bara kalorier, försöker helt undvika vissa skadliga ämnen ett tag i början, det är effektivt och jäkligt snällt mot blodsocker, lever och mående.
När jag kommit ner mot målvikt, kan jag räkna in även de skadliga kCal / socker, alkohol) med måtta och i proportion till att bibehålla min målvikt.

En vecka till av lugn och matorienterad viktminskningsplan. From nästa vecka blir det utökad motion, träning och program läggs inför den starten.

Ill keep on fighting. Just idag känns det lätt att äta så här. jag njuter av var måltid, och det smakar gott av de godsaker jag smaskar i mig. Ska äta upp laxen jag har i kylskåpet, sedan fundera ut någon god bönbaserad rätt:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar