torsdag 19 mars 2015

#Dag219 - Solsken, och flängande i arbetet: Perfekt för två powerwalks!

Arbetat för Rädda Barnen och "Kärleken är fri" idag, på en skola i andra änden av staden. Perfekt!

Jag tar mina sköna (billiga) skor och studsar iväg på morgonkvisten, solen lyser, luften är krispig.
Går genom stan, som jag så sällan besöker - genom underbara slottparken, förbi Cirkustälten där bandet repeterar och vagnarna ställs upp, en pojke drar tunnor.

Kommer till arbetet i exakt samma stund som min kollega kommer med buss!
Arbetar, givande, spännande

Går till kontoret igen. Går raskt. Solen varmare nu, det är en njutning. Njutning också att ta en annan promenad än jag brukar. Noterar i sinnet, jag ska ta den här promenaden mer...



Arbetar igen, denna gång dansträff. Dansar en smula, men det är en knepig träff. Men leker, skuttar, busar.

När jag kollar min pedometer, har jag gått 16062 steg idag - med min mobil med. Dansade gjorde jag utan mobilen.

Det är gott.

Gott är också dagens matintag: Två mandariner, en kiwi till frukost. ca 100kCal
Salladsbuffé med lite kyckling till lunch  - en helt otrolig salladsbuffe  - det var alltså en skolmatsal (gymnasieskola)
Gott, supernärande och kalorifattigt - inget bröd - protein i bönor och kyckling - minraler och vitaminer i överflöd. Kanske 500 kCal
Kvällsmat blev en liten portion krovgryta ( på jobbet) ett halvt äpple. Inget ris. 300kCal
Kvällsfika en bar 200 kCal
=1100kCal
Im not sad, tho

Gott är att det blir viktnedgång på det.Jag kämpar på, försöker tappa de sista nu. Imorgon är jag ledig, och imorgon ska jag träna hårt i parken. Kanske gå en ordentlig promenad i Slottsparken igen, sedan gå till Pildamsparken och styrketräna.
Är det sådant här ljuvligt väder - en njutning.
Och går in i helgen efter snart två veckors otrolig träningsrik och härlig period av varje - dagträning.
Inet en dag har jag varit "ledig" även om vissa dagar innehållit mer pass än andra.

Är på pass 51 /100 i år

Gott är att jag fåt pepp från flera håll idag, att jag ser rosig, pigg och snygg och ung ut.
Tindervalen, blir matchningar.


Gott idag.
Trots ett dåligt arbetspass, också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar