tisdag 25 oktober 2016

Torsdagsträning, Lördagsträning yo! Så viktnedgång på det. Såklart.

Härliga tider, dessa träningstider! I grå och färggranna, disiga hösttider.
Jag kommer alltid att minnas denna höst, hösten då jag blev hälsosam igen, hösten då gallstenar och sjuka gjorde mig frisk!

Uppdaterar så här, dagen innan min gallblåseoperation, Jag fick sova hemma , bara besöka sjukhuset och förbereda. Ikväll ska jag ta en förberedande spruta och imorgon så:D

Tränade Torsdag och lördag, alltså. Löpning i 40 minuter Torsdag - Löpning 61minuter (!) Lördag, med styrketräning och trappträning  - hela alltet.
Känns underbart.
Bilden nedan är missvisande - en stor del av vad som är underbart :Är att jag är utomhus och tränar! Friskt!


Ställde mig på vågen i morse, nu har jag gått ned till 63 kg.
Tangerar min lägstavikt sedan viktkampen började Augusti 2014. Så vägde jag runt jul 14/15 och så har jag varit nere när jag kämpat innan.
NU ska vi se, kan jag fortsätta ned till målvikten?
Eller kring den?

Jag vet, vikten visar inte alltid rätt, muskler etc. Men jag strävar på.
Min nya siluette, back. Rumpan putar fint där - det är styrketräningens förtjänst.

Ett foto publicerat av Anna Katarina Dedorson (@fusionistagrams)
Känner mig glad och peppad på min hälsoresa.
Samtidigt kommer kroppen att genomgå ett ingrepp imorgon, som tar på den.
Jag kommer att få många ärr, plus smärta som fan under läkning.
Jag förändras.
Min lena mage blir ett minne blott.
Jag bryr mig inte idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar