lördag 20 april 2013

Motion och styrke - Dag 13


 Inledde dagen med en rask powerwalk med små joggpartier här och där. 6 ggr upp o ner i pulkbacken.
Jag tränar ensam så här i början när allt är nytt och jag är tung och långsam. Jag intervallar godtyckligt, så ett sällskap kanske skulle lida. Titta en så fin bild jag hittade då jag googlade på "promenad"
Skulle ha gjort en runda till, men blev så spak. blåbär o lätt naturell youghurt 200kCal. Tungt hushållsarbete. En bar 200kCal.Mer hushållsarbete - fläskkött 20 % och grönsaker80%, lök 300kCal. Innan dagen är över även ett styrketräningspass ramför iFORMS trevliga träningsdvd som gjorde jobbet när jag var i så god form.Nä, så blev det inte, musklerna skrek av svaghet idag. Vilar.

Det är, måste jag säga .skönt att börja dagen med motion. Att jag gör det före frukost må inte ha någon egentligen poäng- men det är onekligen ett sätt att vakna, friskt och sunt och frukosten efteråt extra god.

4 kommentarer:

  1. Gillar din header (kallas det det?) Jag var på gym häromdagen, kunde knappt använda några av maskinerna ens på de lättaste...men vi ska växa i muskelmassa, vi ska bli starka och resa oss!!!!

    /Karriiin

    SvaraRadera
  2. Kom ihåg var du har varit, inte för att bli deppig över var du nu är, men för att glädjas över vad du kan åstadkomma. Ibland går det inte att ta sig vidare om man fortstäter observera hur saker och ting är i stunden, man måste bli drömsk och låtsas att saker är som man vill att de ska vara och glädjas åt det och ha kul på vägen, svårt juhe, men så kan det vara

    /Juhe ;)

    SvaraRadera
  3. Kan du inte publicera bilder på hur du har sett ut när du var som mest fit, elelr är det ångest? Knaske fungerar som motivation. Jag hade gärna velat se!!


    /Jag igen

    SvaraRadera
  4. Karinatta! Jag ska genast lägga upp en fit-bild. hehe, det kan tolkas på oliak sätt minsann

    SvaraRadera