tisdag 28 juli 2015

#Dag348 - kondisdag och försök att fixaväggardag

...och med kondisdag menar jag konditionsträning, inte bakelseställe:)

Började dock dagen med att ge ett tappert försök på att få bort rinn-märken från väggarna (tapetbortskrapningsspår).
Gick sådär. Nu ser väggarna slipade och dammiga ut där jag försökt få bort, men nope - det blev inte som jag ville. Rinnet syns än Im afraid. Men nu med en dammig finish haha.
Det var jobbigt!
Brände garanterat lite kalorier.
Min gemusesaft och meikes goda mörka bröd med ägggrejs på (kaloririkt), samt en träningsbanan.



Jag kan inte förstå det. jag tränar varje dag. Det är underbart att vara aktiv. Tänkte idag, när jag stretchade - och mådde så bra..."Om jag dog precis nu, visste då mina barn att jag mådde jäkligt bra fram till hjärtinfarkten?" Och just så¨kändes det - shit - jag känner mig yngre, starkare och gladare.
Bara så ni vet, om jag dör idag eller imorgon: Jag är glad i min kropp.
Tänker på död och cancer, främst. det vore ju förbannat oturligt - liksom det alltid är-att få en sådan jäkla sjukdom när jag kämpar så för min hälsa.
Min värme och empati till alla sjuka, som hindras i sitt steg, sitt liv alldeles för tidigt för att kämpa med en fulhetens sjukdom.
Och alla er - och jag själv (pappa...), som mister våra kära för tidigt.
Usch.
men idag, idag är jag glad.
Jag sprang lite på löpbandet, som annars bara gick hysteriskt snabbt och varvat med högt motstånd.
Imorgon, får jag besök! JA!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar