onsdag 26 juli 2017

Högsommar mot sensommar - jag ärsvag

Jag har inte styrketränat mycket inte, sedan i Mars. Dumt.
Jojo - erier i sommar so far, just nu detoxar jag lite från lige mycket fest, äter bra och har gått ner lite igen.
Vet inte eller har någon aning om hur mkt, då jag inte väger mig ( sanse våg, helt enkelt).
1/6 nådde jag iaf inga mål, eftersom Maj blev en lie dum vändpunkt för mig med mer att äta, hysteriskt mycket på jobbet, mindre träning igen.

Jag har börjat Guida, cykla mycket bra motion med minagrupper, men pga att jag kom igång sent, har jag haft ganska lite jobb. Jag var sent ute att komma igång, de andra typ 60 guiderna har grabbat mina turer, verkar det som.
Jag försöker dock hela tiden få tag i turer.

På väg ner igen, nästanh smal igen. Det är alltsådags att böra träna styrka, såjag inte blir som spagetti.
Nå, därärjag inte än haha. Mage har jag och så. Men mycket mindre.

Kost - wise är det jag ändrat, särskilt de senaste veckorna. Inte godis, inte chips etc etc. Grönsaker och protein. Inlagd gurka och oliver som snacks. Min Deit - mineralvattendryck med juice i.
Buttermilch.Ägg. Lax. Lite räkor. Bär och köper mer frukt nu.

Jag har dansat som faen senaste månaden, dagarna efter det kör jag ju i mig en pizza eller två, för att kompensera för överdriven " cardio" haha.

Undras om jag håller i detta under en längre period , eller om jag ska pendla och perioda som jag gjortsedan i December.
Hoppas att jag ska hålla mig stabil s a s.

Jag har ju sommarlov, ännu i 4 veckor, från mitt lärarjobb, det gör att jag kan stressa ned. pga förhoppningsvis mer guidejobb nu när säsongen är högvarvande, åker jag nog ingenstans i sommar.
Kan ge tid åt min form och hälsa. Men saknar förstås mina barn och kompisar mm i Sverige, det hade varit kul att besöka älskade Sverige också..

Så här funderar jag. Mål - att vara nöjd och komma igång med träningen / förutom cyklande till sensomaren/hösten...

Hösten! Redan!Nej, inet riktigt än. Men årets sommar i Berlin, regnar faktiskt bort mestadels.
Ibörjan klagade jag inte, men det har inverkan på businessen med turerna och humöret, när det är så långvarigt.

Annars njuter jag i själen av min fina balkong, som jag pyntat med diverse blomster. Äntligen balkong!





1 kommentar: