söndag 8 februari 2015

#dag179+180+181: Tre dagars träning ooch en vecka som kröns av löparpass i strålande solsken

179: Fredag: Powerwalk i Pildammsparken, sisigt och lite svårarbetat. Trappträning och styrketräning, ben, axlar i Tornets Gym
Balanserad kost

180: Lördag: Powewalk, trappträning och armhävningar och tricepshävningar i teater.Ja, parkne igen.
En massa lördagsgodis och kyckling  - många kalorier

181: Söndag - idag. Solen strålar, skiner och ropar : KOM! Jag kom, ut i parken. Före frukost.
Solsken!Krispigt, men lite blåsigt, ett par plusgrader.
Jag invigde nu mina löparskor på riktigt (secondhandköpta) De var väl okej, men från den tunga eran. Inte så där luftlätta. Men de duger så länge.
Jag sprang! Eller joggade ska jag nog säga. Fem kilometer (Vårrusets runda, som jag memorerat)i solen, nämnde jag att det var soligt?
Det gick bra, och efter en mycket seg inledning på passet, kunde jag till slut öka - blev inte bara omsprungen, även om de flesta rusade förbi mig - sprang också om någon.
Svinlycklig att jag kunde springa hela rundan!
Var inte särkilt utpumpad heller.

Hade för varm jacka

Hoppas detta får fart på min löpträning.
Kanske jag rusar i vår, i början av Maj?


JAja, nu ska jag inte ta ut någonting i förskott. Men nöjd med dagens insats.

Kanske blir det styrketräningspass senare? We´ll see.

Edit: Har ätit en massa godis i helgen, så jag bör verkligen lägga till ett extra pass **

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar