tisdag 31 januari 2017

En vecka sedan sist - oj. Tränar men syndar

Tränar, hemma och på jobbet. Är i gympasalen några ggr i veckan och passar då på att träna rejält.
Äter nyttigt, men har också ätit onyttigt.
När en har ny roomie bli rdet mer sitta och smaska och dricka vin på kvällarna än när jag var själv.

Nu , idag Tisdag - har jag druckit en smoothie på lightnaturellyoughurt, lite blåbär, fyra jordgubbar 1/2 banan och lite buttermilch. ca 300 kCal
Dricker en massa thé / svart för energin.

Min mage har varit strulig i några dagar med kulmen inatt, då jag fick springa på toa hela tiden. Vågade därför inte gå till jobbet idag, var inte ens säker på att klara resan dit.
Vet, äckligt - men är en gallopereraad är det inet jättekonstigt att systemet protessterar en smula.
Mår inte dåligt i övrigt, men nå jävflar - hä rinner ju.

Powerwalk i mothaflippin 2 timmar! Först fram och åter till Prenzlauer Berg, sedan runt runt, sedan till Kaufland , runt där och åter, raska steg. Rommiesen är med  - han går i intensiv stackato - det är ju bra för mig.

Snöslaskigt i Berlin idag

Glömde telefonen! Ingen stegräkning! Men har garanterat gått min kvot idag.

Vi har storhandlat för specifik budget idag. Vi köpte ganska mycket nyttigt - som spenat, rotfrukt, tomater, rödlök, knäckebröd etc. Men visst slängde vi i ett par påsar godis och en lited chipspåse. Men nu delar vi iaf på den.

Här i hemmet har det funnits extremt lite pengar , då den ena av oss inte har jobb. Jag har jobb. det är skitjobbigt, men vi har också lärt oss leva på skrap. Gått igenom skafferiet.
Hittat linser som vi lagat mat på, bovete som vi åt med kyckling i ugn etc etc.
Vi äter det vi har, lagar mat mycket mer - och det känns iof bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar