fredag 6 januari 2017

Nytt År! Gott sådant, för det bli! Nystart efter semestern..

Ja, den hörs ju allt som oftast i dessa tider.
Vi har den 6e Januari redan, jag föll bort ifrån bloggandet och framförallt från min kosthållning under jul och nyår..
Min dotter påpekade att jag började bli rund igen.
Hmm.
Äsch, inte så farligt - men jo absolut. det går fort om en lägger på sig, det tar blod, svett , tårar och tid att gå ner igen/komma i form.
Hmm.

Jag har inte längre en våg, men beslöt för fyra dagars träning och hälsokrubb som batteriladdare inför nya terminen i mitt arbete.
Jag har varit i o - form under julen.
Först en rejäl förkylning, drama - men jobbade ändå.
Sedan abnorm trötthet och passivitet - men också pågående flytt, som tog slut först på Nyårsafton med bärande och organiserande.
Så besölk av dotter och måg En förkylning till kom då.
trött och okoncentrerad och på väg nästan in i väggen.

Nu laddar jag! Har sovit två nätter i rad, hyfsat bra - känns härligt.
Varit ute i milt snöig och mycket soligt Schlosspark Pankow ( Min nya park, trist nog utan trappor/höjder)i två morgnar i rad nu, fr motion, intervaller och frisk luft.
Maten är smoothies och ägg, lax och grovt knäcke.

Jamen, kolla mitt flöde - så beskriver det min nystart.
Igår: 950 kCal
Idag: 500 so far
Lunch/frukost: En smoothie ( frysta jordgubbar, en sked proteinpulvet, havremjölk/fettfri youghurt, 1 kiwi för vitaminer) ca 300 kCal och 2 ägg 200 kCal till. Ja, lite Kalles Kaviar på det - kanske 550kCal totalt.


Ska på middag i afton, ska försöka hålla mig till min dietplan ( dvs inte så förbannat mkt energi)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar