tisdag 24 januari 2017

Nygammal roomie - fortsatt hälsospår

Trots att jag inte är på samma viktnedgångsdiet, tränar jag vidare. Ryggskottet tränade jag bort helt. Själv. Jag tränar med barnen på gympan, på fritids, på rasterna.
Jag äter rimligt och unnar mig ibland,

Hemförhållandena har ändrats, lite för att jag gör en person en tjänst, med förhoppningen att det köper mig lite tid innan jag förverkligar min årsplan. Frilansa och bära mitt eget bo och kostnader. Det är min årsplan.
Arbeta heltid eller med lön som minst en heltid.
Viktiga steg.
Men så länge delar jag mitt hem. Ganska mysigt och helt ok, vi känner varandra och har rett ut förutsättningar för att det ska gå. Orosmolnet är just nu hans ekonomi, han måste kunna få jobb typ nu, så han kan betala sin hyra, annars klarar jag mig inte.
Men hemmet är mysigt, levande.
Jag hart sorterat alla mina saker/filmer/papper. Känns. Så . Jäkla. gött.

Länge sedan jag hade en våg... dessutom. Vet inte vad jag väger, men gillar det jag ser, starkare och plattare mage, starkare ben och gump, starka axlar och armar - mindre överskottsfett.
Hard work pays off - och det kostar inte en spänn!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar